Robert Crowe

Robert Crowe pracuje přes 25 let jako mužský soprán, byl vůbec prvním s tímto typem hlasu, kdo se stal Národním vítězem Soutěže Metropolitní opery. Nazpíval přes 75 hlavních rolí v operách a dramatických oratoriích ve Spojených státech a napříč Evropou. Muzikologický titul Ph.D. z Bostonské univerzity dokončil pod vedením Joshua Rifkina, jeho téma disertace má název GiambattistaVelluti v Londýně (1825-1829): Literární konstrukce posledního operního kastráta. Prezentoval své příspěvky a přednášky na Národní konferenci Americké muzikologické společnosti, na ICBM v Salcburku, Tosc@Bologna, na Dvouleté konferenci hudby 19. století ve Velké Británii, Společnosti Hudby 17. století, festivalu Doctors in Performance v Irském Dublinu.

V květnu roku 2017 vyšlo jeho poslední sólové CD, nahráno hudební společností Toccata Classics s Miamským ansámblem Il Furioso Kompletní Amen, Alleluia árie Georga Friedricha Händela, HWV 269-277. S profesorem Michaelem Eberthem, historickým varhaníkem, spolupracoval na dvou nahrávkách s Bayerischer Rundfunk a Hänssler Profil The Virtuoso Soprano Motets of Giacomo Carissimi z roku 2008, která byla vyhlášena Magazínem Crescendo jako nejlepší nahrávka roku a Songs to Mary: the Marian Motets of Monteverdi, Grandi and Carissimi z roku 2011, která posbírala pochvalné kritiky v Evropě a Severní Americe. Jeho ansámbl Lux et Umbrae nedávno nahrál kantátu Johanna Ernsta Galliarda z roku 1723 Hymnus Adama a Evy pro Jihozápadní německý rozhlas na Festivalu evropské církevní hudby ve městě Schwäbisch Gmünd.

Kromě udržování aktivní kariéry operního a koncertního zpěváka, stejně jako hlasového pedagoga specializovaný na styl 18. a počátku 19. století, pracuje na mnoha článcích o životě, době a literatuře doby Giambattisty Vellutiho, a v současné době pracuje také na kritické edici Vellutiho přibližně dvou desítek zdobných árií stejně jako oratoria Pietra Torriho Abramo z roku 1730.