Heiko Mathias Förster

„Předností dirigenta Heiko Mathiase Förstera je jeho schopnost prováděné skladbě vdechnout život…“ (David Patrick Stearns, Gramophone).

Dirigent Heiko Mathias Förster byl jmenován šéfdirigentem Braniborského divadla ve věku 23 let. V této době také poprvé dirigoval Mnichovské symfoniky, kde později vykonával funkci uměleckého vedoucího. Po dovršení angažmá hudebního ředitele ve Vestfálsku se stal Förster v roce 2014 šéfdirigentem a hudebním ředitelem Janáčkovy filharmonie Ostrava.

Jako hostující dirigent spolupracoval s orchestry po celém světě, jako například Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, NDR Radiophilharmonie, Tonkünstler Orchester, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Slovenská filharmonie, Orchestre Colonne Paris, Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu Barcelona, Moskevská filharmonie, Israel Symphony Orchestra, KBS Symphony Orchestra, Macao Orchestra, National Taiwan Symphony Orchestra nebo Orquestra Sinfonica de Santiago de Chile a mnoho dalších.

Dirigent Förster inicioval a dirigoval mnoho speciálních projektů jako například Wagnerův Prsten v jednom večeru s režisérem Vicco von Bülowem nebo světovou premiéru Dvořákovy první opery Alfred, jejíž živá nahrávka si vysloužila titul „Nahrávka měsíce“ britského portálu Musicweb International.

Kromě koncertů se světoznámými instrumentalisty jako jsou Boris Berezovsky, Frank Peter Zimmerman, Misha Maisky nebo Julian Rachlin dirigoval operní galakoncerty s Rolando Villazónem, Elinou Garančou, Angelou Gheorghiu, José Currou nebo Josephem Callejou. Nahrál kompaktní disky pro Universal Music, Sony Music, Brilliant Classics a jiné nahrávací společnosti a dirigoval po celém světě, např. ve Spojeném království, Nizozemí, Švýcarsku, Španělsku, Jihoafrické republice, Japonsku, Jižní Koreji a Číně.

Reference: „Pod taktovkou německého dirigenta Heika Mathiase Förstera vnesl orchestr do provedení Straussovy moderní partitury elektrizující naléhavost.” (Frank Kuznik, bachtrack.com).

„A z každého taktu je jasné, že dirigent Heiko Mathias Förster miluje svou práci nade vše.” (Matthias Käther, kulturradio.de).