Ladislava Košíková

Ladislava Košíková je absolventkou Divadelní fakulty JAMU v Brně, obor Taneční umění. Věnuje se choreografii, režijní práci i pedagogické činnosti v oblasti tance a pohybové výchovy. V současné době působí v Ateliéru Tanečního a pohybového divadla a výchovy na JAMU v Brně a na Pěveckém oddělení Konzervatoře Brno, kde vytvořila choreografii k řadě představení Operního studia, např. Počátek románu a Rákoš Rákoczy pro festival Janáček Brno 2018(r. K. Belcredi).     

Od roku 1992 je choreografkou a uměleckou vedoucí souboru Hradišťan, kde v autorské dvojici s Jiřím Pavlicou vytvořila výrazná scénická pásma: Biblická zastavení, V proměnách času, Skrytá tajemství, O Slunovratu, Třikrát je člověk  a další. Mimo to je autorkou řady projektů Tanečního souboru Hradišťan ve spolupráci s jinými hudebními tělesy (Filharmonie Bohuslava Martinů, Pražská komorní filharmonie, Ensemble Baroque, Musica Bohemica, Slovanský komorní ansámbl, Slovácký komorní orchestr) např.: Martinů Kytice, Orffova Catulli Carmina a Stravinského Svatby pro MOF Smetanova Litomyšl, Rybova Česká mše vánoční, Krčkovy Žákovské vigilie, Chléb náš vezdejší (scénické uvedení kantát B. Martinů – Izaiášovo proroctví, Polní mše a Hora tří světel). Spolupracovala s orchestrem Wiener Phiharmoniker jako choreografka komponovaného pořadu z děl B. Smetany a A. Dvořáka (dir. N. Harnoncourt). Choreografické práci se věnuje také na operních scénách, např. v ND v Praze (Prodaná nevěsta – r. M. Švecová, Dvě vdovy – r. J. Nekvasil ,Chytračka a Měsíc – r. J. Nekvasil a Don Hrabal- r. L. Keprtová), v ND Brno (Madama Butterfly – r. J. Nekvasil, Výlet pana Broučka do Měsíce – r. P. Howard, Rusalka – r. V. Morávek, Hubička – r. L. Keprtová, Carmen – r. T. Pilař, La Gioconda – r. T. Pilař), v Divadle F.X. Šaldy v Liberci (Její pastorkyňa – r. L. Keprtová), v ND v Ostravě (Tajemství – r. T. Studený). Pravidelně spolupracuje s činoherními režiséry např. s J. A. Pitínským , Igorem Stránským, Ivo Krobotem, Vlastimilem Peškou, Břetislavem Rychlíkem, Vladimírem Morávkem, Hanou Mikoláškovou aj… Pravidelně spolupracuje s Hudebním festivalem Znojmo, kde v roce 2013 vytvořila scénickou koláž na hudbu C. Monteverdiho Combattimento a hudebně-taneční revue Claudio Monteverdi a české země, v roce 2014 choreografii k opeře Platée a 2016 k opeře Don Giovanny (r. C. Larrieu) a v roce 2018 režírovala oratorium E. Cavalieriho Svár duše s tělem.

V roce 2018 opět navázala na spolupráci se zlínskou Filharmonií B. Martinů a společně s Tanečním souborem Hradišťan a dirigentem S. Vavřínkem vytvořila hudebně taneční projekt Na plese národů Rakouska – Uherska.