< Zpět

Vogler Jan

Jako zázračné dítě se začal učit hrát na violoncello v šesti letech u svého otce, pokračoval u Josefa Schwaba v Berlíně a následně u Heinricha Schiffa a Siegfrieda Palma. Svou kariéru začal jako první koncertní mistr v Staatskapelle Dresden, ve věku dvaceti let se stal nejmladším koncertním mistrem v historii tohoto orchestru. Svou pozici opustil v r. 1997, aby se mohl plně věnovat sólové kariéře a nyní již řadu let žije se svou manželkou a dvěma dcerami střídavě v Drážďanech a New Yorku. Ve Spojených státech hrál jako sólista téměř se všemi prestižními orchestry – s Newyorskou filharmonií, se symfonickými orchestry z Bostonu, Chicaga, Pittsburghu a Cincinnati. Při návratech do Evropy spolupracoval s Vídeňskými symfoniky, nebo s Kolínským, Frankfurtským a Bavorským rozhlasovým orchestrem. V minulé sezóně absolvoval úspěšné německé turné se Singapurským symfonickým orchestrem. K nejdůležitějším uměleckým počinům Jana Voglera jistě náleží vystoupení s Newyorskou filharmonií pod taktovkou Lorina Maazela v listopadu 2005 při příležitosti znovuotevření světoznámého drážďanského chrámu Frauenkirche premiérou skladby Ukolébavka pro Drážďany (Berceuse for Dresden) anglického skladatele Colina Mathewse. V oblasti komorní hudby, které se rovněž intenzívně věnuje, spolupracuje se špičkovými klavíristy jako je Louis Lortie nebo Hélène Grimaud, jeho partnery byli také houslisté Mira Wang a James Ehnes nebo sopranistka Angelica Kirschschlager. Na svém kontě má řadu oceňovaných nahrávek, v současné době nahrává exkluzivně pro Sony Classical. Je i držitelem ceny Echo Award pro nejlepšího instrumentalistu roku 2002. Zvládá také další hudební profesi – manažerskou: je zakladatelem a uměleckým šéfem Moritzburg Festivalu, pořádaného na stejnojmenném zámku blízko Drážďan a od října 2008 je rovněž intendantem drážďanského hudebního festivalu Dresdner Musikfestspiele. Hraje na nástroj Domenika Montagnana, Ex-Hekking, z r. 1721.

Termíny koncertů interpreta